2. Bereikbaarheid en mobiliteit
2.1 Bereikbaarheid | Realisatie | Budget | |||||
2.1.1 Aanleg wegen en fietspaden | |||||||
Toelichting budget | |||||||
Inpassing A15 - € 125.000 nadeel (incidenteel) | |||||||
2.1.2 Verbeteren doorstroming | |||||||
Toelichting budget | |||||||
De provincie betaald de aanpassingen aan de N839. Het voor dit prestatiedoel opgenomen budget betreft het maken van het wegcategorieseringsplan dat in concept gereed is. Het uitvoeren van de eerste maatregelen in het komende jaar kan worden bekostigd vanuit het GMP. | |||||||
2.1.3 Parkeermogelijkheden | |||||||
Toelichting realisatie | |||||||
Eind 2019 staat de evaluatie van het verkeersplan Huissen-centrum gepland. De verwachting is dat de werkzaamheden rond de zomer van 2020 gereed zijn. Een evaluatie eind 2019 komt dan te snel. Ze verschuiven dan ook de evaluatie naar 2020. | |||||||
Toelichting budget | |||||||
Krediet Verkeersplan centrum Huissen - kredietmutatie € 150.0000 | |||||||
2.2 Veilig en duurzaam verkeer | Realisatie | Budget | |||||
2.2.1 Veiligheid wegen en fietspaden | |||||||
2.2.2 Verkeersdruk in de kernen | |||||||
Toelichting realisatie | |||||||
In het college uitvoeringsprogramma staat dat we voor de Papenstraaat in Bemmel de plannen verder uitwerken met belanghebbenden. Dit gaan we doen wanneer er helderheid is over de definitieve ontsluiting van het terrein De Houtakker II. | |||||||
2.2.3 Veilige schoolomgevingen | |||||||
2.2.4 Fietsen en OV-gebruik |