2. Bereikbaarheid en mobiliteit

2. Bereikbaarheid en mobiliteit

2.1 Bereikbaarheid

Realisatie

Budget

2.1.1 Aanleg wegen en fietspaden

Toelichting budget

Inpassing A15 - € 125.000 nadeel (incidenteel)
De verwachte overschrijding voor de inpassing A15 is € 125.000,- Dit bedrag is nodig om de haalbaarheid van een betere landschappelijke inpassing van de A15 bij Boerenhoek te vergroten. Het gaat hier om het geschikt maken van gronden voor agrarisch gebruik om het verplaatsen daarvan mogelijk te maken. Het is bedrag is ook nodig ter dekking van kosten en inhuur vooruitlopend op de realisatiefase van het project. Uitgezocht wordt nog of we de genoemde werkzaamheden en kosten kunnen dekken uit de te ontvangen leges voor de vergunningverlening.

2.1.2 Verbeteren doorstroming

Toelichting budget

De provincie betaald de aanpassingen aan de N839. Het voor dit prestatiedoel opgenomen budget betreft het maken van het wegcategorieseringsplan dat in concept gereed is. Het uitvoeren van de eerste maatregelen in het komende jaar kan worden bekostigd vanuit het GMP.

2.1.3 Parkeermogelijkheden

Toelichting realisatie

Eind 2019 staat de evaluatie van het verkeersplan Huissen-centrum gepland. De verwachting is dat de werkzaamheden rond de zomer van 2020 gereed zijn. Een evaluatie eind 2019 komt dan te snel. Ze verschuiven dan ook de evaluatie naar 2020.

Toelichting budget

Krediet Verkeersplan centrum Huissen - kredietmutatie € 150.0000
De overschrijding is het gevolg van aanpassingen in het plan waarbij gestuurd is op draagvlak. Het gebied dat met verzinkbare palen wordt gemarkeerd is kleiner geworden. Maar het aantal benodigde voorzieningen is groter geworden. De verhoging van de kapitaallasten (€ 12.250) verwerken we in de kadernota 2020.

2.2 Veilig en duurzaam verkeer

Realisatie

Budget

2.2.1 Veiligheid wegen en fietspaden

2.2.2 Verkeersdruk in de kernen

Toelichting realisatie

In het college uitvoeringsprogramma staat dat we voor de Papenstraaat in Bemmel de plannen verder uitwerken met belanghebbenden. Dit gaan we doen wanneer er helderheid is over de definitieve ontsluiting van het terrein De Houtakker II.

2.2.3 Veilige schoolomgevingen

2.2.4 Fietsen en OV-gebruik

ga terug